ハグルの洋楽カラオケ~カタカナの歌詞で簡単に歌える~

80~90年代の洋楽をカタカナで歌ってみるブログ

When I Was Your Man★ウェン・アイ・ワズ・ユア・マンをカタカナで歌ってみよう~ブルーノ・マーズ 君がいたあの頃に~

ブルーノマーズ(Bruno Mars)のウェンアイワズユアマン(Count On Me)をカタカナにしました。邦題は「君がいたあの頃に」。ブルーノマーズが有名になる前のリアルな失恋を歌った曲で、大切な女性を手放してしまった後悔を綴る歌詞は、女性でさえも共感でき、彼にとっていかに重要であるかを語っています。
2023年、マイリーサイラスが「Flowers」をリリースした後、この「When I Was Your Man」は再度注目を浴びました。この二曲は違う視点での別れを歌っており、サイラスの曲のコーラスはマーズの曲の歌詞の一部をオマージュしています。

↓動画が表示されない場合は、こちらをクリックしてください↓

https://youtu.be/ekzHIouo8Q4?si=hs1dXNqHgPnzsi_2

セイム ベーッ バリッ フィォズ
ジャスタ リロビ ビーガ ナーウ
アー ソーンゴン ダ レディオー
バリッ ドン サーウン ダ セ-イム
ウェナー フレーンズ トカバウチュ
オダ ダージズ ジャス テウミ ダーウン
コズ マイ ハー ブレイクサ リロ
ウェナイ ヒー ヨー ネーイム
イロー ジャス サウンズ ライク 
ウー ウー ウー ウー

ンー トゥー ヤン 
トゥー ダン トゥ リアラーイズ
デ アー シュッダ ボーチュ フラワーズ
アン ホーヂョ ヘーン
シューッダ キヴョン オー マイ アワーズ
ウェナ ハーッダ チャーンス
テーイキュナ エーヴリ パーリ
コズ オーヨ 
ウォーンテットゥ ドゥー ウォズ ダーンス
ナーウ マイ ベイビ イズ ダンシーン
バッ シズ ダーンシン ウィザナザ マーン

マイ プラーイドゥ マイ イゴ
マイ ニーザン マイ セゥフィッシュ ウェーイズ
コズダ グッ ストロン ウーマン
ラーイキュル ウォーク アウ マイ ラーイフ
ナワ ネーヴァー
ネーヴァ ゲットゥ クリナップ ダ メース
アー メーイ(ドゥ) オー

アンダ ホンツミ エヴリ タイマイ
クローズ マイ アーイズ
イロー ジャス サウンズ ライク 
ウー ウー ウー ウー

ンー トゥー ヤン 
トゥー ダン トゥ リーアラーイズ
デ アーイ シュッダ ボーチュ フラワーズ
アン ヘーヂョ ヘーン
シューッダ ゲイヴュ オー マイ アワーズ
ウェナイ ハーッダ チャンス
テーイキュナ エーヴリ パーリ
コズ オーヨ 
ウォーンテットゥ ドゥー ウォズ ダーンス
ナーウ マイ ベイビ イズ ダンシーン
バッ シズ ダーンシン ウィザナザ マーン

オゾイッ ハーツ
アォビー ダー ファース トゥ セイ ダッ
アイ ウォズ ローン
オー アイ ノーアム プラベ
(または、オーアイ ノアム プラバブリ)
マッチ トゥー レーイ
トゥ トゥラーイ エーノ アポロジャイズ 
フォ マーイ ミーステーイクス
バッ アイ ジャス ウォーンチュ ダ ノー

アイ ホーピ バーイジュ フラワーズ
アイ ホピ ホージュ ヘーンズ
ギーヴュ オー ヒズ アワーズ
ウェンヒ ヘーッズ チャンス
テイキュ トゥ エヴリ パーリ
コザイ
リメーンバ ハウ マーッチュ ラーヴトゥ ダーンス
ドゥ オーダ スィーングザー シュッダ ダーン
ウェン アイ ワズヨ メーン
ドゥ オーダ スィーングザー シュッダ ダーン
ウェン アイ ワズヨ メーン

★意訳

同じベッドにいても
今は少し寂しい感じがする
ラジオで俺たちの曲が流れるけど
以前のようには聞こえない
友達が君について話すと
それは俺を傷つけるだけ
君の名前を聞くと
俺の心が少し壊れるんだ
すべてがただ
uh uh としか聞こえない

あまりにも若すぎて
愚かすぎて気付かなかった
君に花を贈るべきだったし
手を握るべきだった
チャンスがあった時
俺の全ての時間を
君に捧げるべきだった
どのパーティーにも
君を連れて行ってあげるべきだった
今 俺の愛する人は踊っているけど
別の男と踊っているんだ

プライド エゴ 
自己中心的な欲望
これらが
君のような素晴らしい女性を
俺の人生から追い出した
今 俺は二度と
自分が作った混乱を
終わらせる機会を得ない

それは毎回
目を閉じるたびに俺を苦しめる
すべてがただ
uh uh としか聞こえない

あまりにも若すぎて
愚かすぎて気付かなかった
君に花を贈るべきだったし
手を握るべきだった
チャンスがあった時
俺の全ての時間を
君に捧げるべきだった
どのパーティーにも
君を連れて行ってあげるべきだった
今 俺の愛する人は踊っているけど
別の男と踊っているんだ

傷つくけど 俺は最初に言うだろう
俺が間違っていたことを
ああ 遅すぎるかもしれない
過ちを謝るために
ただ君に知ってほしいんだ

彼が君に花を贈り
彼が君の手を握ることを願っている
彼がチャンスがある時
彼が全ての時間を
君に捧げることを願っている

彼が君が踊ることを
どれだけ愛していたかを
覚えていることを
俺が君の男だったときに
すべきだったことを
全てすることを願っている

★When I Was Your Man lyrics

Same bed, but it feels
just a little bit bigger now
Our song on the radio, 
but it don’t sound the same
When our friends talk about you, 
all that it does is just tear me down
Cause my heart breaks a little 
when I hear your name
It all just sounds like 
uh, uh, uh, uh

MM, Too young, 
to dumb to realize
That I should have bought you flowers 
and hold your hand
Should have given all my hours 
when I had the chance
Take you to every party 
cause all you 
wanted to do was dance
Now my baby is dancing, 
but she’s dancing with another man

My pride, my ego, 
my needs and my selfish ways
Caused a good strong woman 
like you to walk out my life
Now I never, 
never get to clean up the mess 
I made, oh

And that haunts me every time
I close my eyes
It all just sounds like 
uh, uh, uh, uh

MM, Too young, 
to dumb to realize
That I should have bought you flowers 
and held your hand
Should have gave you all my hours 
when I had the chance
Take you to every party 
cause all you 
wanted to do was dance
Now my baby is dancing, 
but she’s dancing with another man

Although it hurts 
I’ll be the first to say that 
I was wrong
Oh, I know I’m probably 
much too late
To try and apologize 
for my mistakes
But I just want you to know

I hope it buys you flowers, 
I hope it holds yours hands
Give you all his hours 
when he has the chance
Take you to every party 
cause I
remember hou much you loved to dance
Do all the things I should have done 
When I was your man
Do all the things I should have done 
When I was your man

★他の曲はこちらです

foreign-songs.hatenablog.comforeign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com