ハグルの洋楽カラオケ~カタカナの歌詞で簡単に歌える~

80~90年代の洋楽をカタカナで歌ってみるブログ

My Life★マイ・ライフをカタカナで歌ってみよう~Billy Joel ビリー・ジョエル~

アメリカのシンガーソングライターでピアニスト、ビリージョエル(Billy Joel)のマイライフ(My Life)をカタカナにしました。My Lifeは、1978年にリリースされたアルバム「ニューヨーク52番街」に収録されています。

↓動画が表示されない場合は、こちらをクリックしてください↓

https://youtu.be/HVX80UpMPDI

ガラ コー フロマンノー フレーン
ウィーストゥ ビ リーォ クロズ
セッヒ クードゥン ゴー オン ディ アメーリカン ウェーイ
クロズ (ダ) ショップ ソーダ ハウス
ボラ チケッ トゥダ ウェースッ コース
ナウイ ギヴズ ゼマ スタンダップ ルティーンニン エルエー
(または、ルティーンニネルエー)

アイドン ニーヂュロ ウォーリ フォミー コザム オーライッ
アイドン ウォンチュール テーゥミ イッツ タイム トゥ カム ホーム
アイドンケー ワッチュ セーイ エニモー ディス イズ マーイ ライフ
ゴ アヘー ウィズ ヨローン ライフ リー(ヴ)ミ アローン

アイ ネヴァ セヂュ ハトゥ オファミ ア セカン チャーンス
(アイ ネヴァ セヂュ ハットゥ)
アイ ネヴァ セダ ワザ ヴィクティモ サーカムスターンス
(アイ ネヴァ セッ)
アイ スティォ ビローン ドン ゲッミ ローン
ユー キャン スピーク ヨ マーイン
バッ ノーロン マーイ タイム

デイ ウィゥ テーゥ ユ 
ユ キャン スリパローン インナ ストゥレーンジ プレイス
デン デイ テーゥ ユ
ユ キャン スリープ ウィズ サムバディ エーゥス
ア バッ スーナロ レーイラ ユ スリーピン ヨ ローン スペイス
イザ ウェーイ イッツ オケーイユ ウェイカップ ウィズ ヨセーゥフ
(または、オケーイ トゥ)

アイドン ニーヂュロ ウォーリ フォミー コザム オーライッ
アイドン ウォンチュール テーゥミ イッツ タイム トゥ カム ホーム
アイドンケー ワッチュ セーイ エニモー ディス イズ マーイ ライフ
ゴ アヘー ウィズ ヨローン ライフ リ(ヴ)ミ アローン

アイ ネヴァ セヂュ ハトゥ オファミ ア セカン チャーンス
(アイ ネヴァ セヂュ ハットゥ)
アイ ネヴァ セダ ワザ ヴィクティモ サーカムスターンス
アイ スティォ ビローン ドン ゲッミ ローン
ユー キャン スピーク ヨ マイン
バッ ノーロン マーイ タイム

アイドンケー ワッチュ セーイ エニモー ディス イズ マーイ ライフ
ゴ アヘー ウィズ ヨローン ライフ リ(ヴ)ミ アローン

キーピッ トゥ ヨセゥフ イッツ マイ ライフ

★意訳

古い友人から電話があった
以前はとても仲が良かったんだ
アメリカ流では続けられないと言って
店をたたみ 家を売り払い
西海岸へのチケットを買ったそうだが
今 彼はL.A.で
スタンドアップコメディをやっている

心配いらない 俺は大丈夫だから
もうそろそろ帰る頃だと
言われるのも要らない
何を言われてもいい
これは俺の人生なんだ
自分の人生を生きてくれ 
俺のことは放っといてくれ

二度目のチャンスをくれなんて言ってない
(言った覚えはない)
俺が状況の犠牲者だったわけじゃない
(言ってない)
俺にはまだここに居場所があるんだ
間違いなく
意見は言っていい
だが 俺の邪魔はしないでくれ

見知らぬ土地で
一人では眠れないと言われる
誰かと一緒に寝てはいけないと言われる
でも 遅かれ早かれ
自分の場所で眠ることになるんだ
どちらにせよ
自分自身で目を覚ますわけなんだ

心配はいらない 俺は大丈夫だから
もうそろそろ帰る頃だと
言われるのも要らない
何を言われてもいい
これは俺の人生なんだ
自分の人生を生きてくれ
俺のことは放っといてくれ

二度目のチャンスをくれなんて言ってない
(言った覚えはない)
俺が状況の犠牲者だったわけじゃない
俺にはまだここに居場所があるんだ
間違いなく
意見は言っていい
だが 俺の邪魔はしないでくれ

何を言われてもいい
これは俺の人生なんだ
自分の人生を生きてくれ
俺のことは放っといてくれ

自分のことは自分で決める
これは俺の人生なんだ

★My Life lyrics

Got a call from an old friend
We used to be real close
Said he couldn't go on the American way
Closed the shop, sold the house
Bought a ticket to the West Coast
Now he gives them a stand-up routine in L.A.

I don't need you to worry for me cause I'm alright
I don't want you to tell me it's time to come home
I don't care what you say anymore, this is my life
Go ahead with your own life and leave me alone

I never said you had to offer me a second chance
(I never said you had to)
I never said I was a victim of circumstance
(I never said)
I still belong, don't get me wrong
You can speak your mind
But not on my time

They will tell you, 
you can't sleep alone in a strange place
Then they'll tell you, 
you can't sleep with somebody else
Ah, but sooner or later you sleep in your own space
Either way it's okay to wake up with yourself

I don't need you to worry for me cause I'm alright
I don't want you to tell me it's time to come home
I don't care what you say anymore, this is my life
Go ahead with your own life, leave me alone

I never said you had to offer me a second chance
(I never said you had to)
I never said I was a victim of circumstance
I still belong, don't get me wrong
You can speak your mind
But not on my time

I don't care what you say anymore, this is my life
Go ahead with your own life and leave me alone

Keep it to yourself, it's my life

★他の曲はこちらです

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com