ハグルの洋楽カラオケ~カタカナの歌詞で簡単に歌える~

80~90年代の洋楽をカタカナで歌ってみるブログ

Wish You The Best★ウィッシュ・ユー・ザ・ベストをカタカナで歌ってみよう~Lewis Capaldi ルイス・キャパルディ~

ルイスキャパルディ(Lewis Capaldi)の、ウィッシュユーザベスト(Wish You The Best)をカタカナにしました。新しい生活を送る元恋人に、言い残したことを綴るエモーショナルなバラードです。
MVは老いた郵便配達員と愛犬ウィローの物語。人生のサイクルの過程で起こる喪失の痛みや愛による救いを描き、一瞬一瞬を重ねていく大切さを表現しています。「僕は変化や先に進むことが本当に苦手」と語ったルイスキャパルディの声が心に響きます。

↓動画が表示されない場合は、こちらをクリックしてください↓

https://youtu.be/QZLxVvLyKTo

アイ ミス ノーイン ワッチュ スィーンキン
エンドゥ ヒーリン ハーウユ ディーズ ビーン
ドゥユ スィンキュ クッ テゥミ エヴリスィン ダーリン?
バッ リーヴァレヴリ パーラヴァル ヒム
ライ ナウユ プローブリ バイ ディ オーシャン
ワーラム ステーラウ ヒーリンナ レイーン
ウィズ エヴリ デイデ パッセズ 
バイ シンス ウィフ スポーケン
イッツ ライ グラスゴ ゲッツ 
ファーザ フロム エルエーイ

メイビ イッツ サポーズ トゥ ビー ディス ウェーイ

バッロー マイ ラーヴ
アイ ウォナ セイ
アイ ミス ダ グリーンニンニョ ラーイズ
エノウェーナ セッウィ クッビ フレンズ
ゲッサ ラーイドゥ
アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レーフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ
アイ ウォナ セイ
ウィズアウチュ エヴリスィンズ ローン
エンジューワ エヴリスィンガ ニードラローン
アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レーフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ

ウェーラ キャン ヘゥプ (バッ) ノーリース
ユ シム ハッピァ ダン ネヴァ ナウ
エナ ゲス デーラ シュッ テゥユ アム ソーリ
イッシームザ ウォズダ プローブレム サムハーウ

メイビ アイ オーンリ ブローチュ ダーウン

バッロー マイ ラーヴ
アイ ウォナ セイ
アイ ミス ダ グリーンニンニョ ラーイズ
エノウェーナ セッウィ クッビ フレンズ
ゲッサ ラーイドゥ
アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レーフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ
アイ ウォナ セイ
ウィズアウチュ エヴリスィンズ ローン
エンジューワ エヴリスィンガ ニードラローン
アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レーフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ

バッロー マイ ラーヴ
オー オー
オー マイ ラーヴ
オー オー

ウィッシャイ クッ セイ イッツ 
サムスィンナイ リリー ミーン
バライ ウォンチュ ハッピ
ウェザ ノーリッツ ウィズ ミー

アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ
アイ ウォナ セイ
ウィズアウチュ エヴリスィンズ ローン
エンジューワ エヴリスィンガ ニードラローン
アイ ウォナ セイ
アイ ウィッシュ ダッチュ ネヴァ レーフトゥ
オー バリンステーラ オンリ ウィッシュ ダ ベーストゥ

★意訳

君が何を考えているのか
わからないのが寂しい
君の一日の流れを聞きたい
全部話してくれないかな?
でも 彼のことは全部省いて
今 君は海の近くにいるんだろう
僕はまだ雨の中にいるけどね
言葉を交わしてから日が経つごとに
LAからグラスゴー
遠ざかるように感じるんだ

たぶん 
これが運命なのかもしれない

でも 愛しい君
君の瞳に映る
緑色が恋しいと言いたいんだ
友達でいよう言った時  嘘をついた
君に行かないでと言いたかったんだ
でも その代わり君の幸せを願ってる
君がいないと
何もかもがダメだと言いたい
君は僕が必要とするすべてだった
君に行かないでと言いたかったんだ
でも その代わり君の幸せを願う

どうしても気になるけど
君は今 かつてないほど幸せそうだ
僕はごめんなさいと言うべきだと思う
どうやら僕が問題だったみたいだ

たぶん 
僕は君を落ち込ませただけかも

でも 愛しい君
君の瞳に映る
緑色が恋しいと言いたいんだ
友達でいよう言った時  嘘をついた
君に行かないでと言いたかったんだ
でも その代わり君の幸せを願ってる
君がいないと
何もかもがダメだと言いたい
君は僕が必要とするすべてだった
君に行かないでと言いたかったんだ
でも その代わり君の幸せを願う

でも ああ 愛しい君
ああ
ああ 僕の愛
ああ

本当に心から
言えることだといいんだけど
僕と一緒にいなくても
幸せになってほしい
君に行かないでと言いたいんだ
でも その代わり君の幸せ願ってる
君がいないと
何もかもがダメだと言いたい
君は僕が必要とするすべてだった
君に行かないでと言いたかったんだ
でも その代わり君の幸せを願う

★Wish You The Best lyrics

I miss knowing what you're thinking
And hearing how your day has been
Do you think you could tell me everything, darling?
But leave out every part about him
Right now, you're probably by the ocean
While I'm still out here in the rain
With every day that passes 
by since we've spoken
It's like Glasgow gets 
farther from LA

Maybe it's supposed to be this way

But, oh, my love
I wanna say, 
I miss the green in your eyes
And when I said we could be friends, 
guess I lied
I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best
I wanna say, 
Without you, everything's wrong
And you were everything I need all along
I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best

Well, I can't help but notice
You seem happier than ever now
And I guess that I should tell you I'm sorry
It seems I was the problem somehow

Maybe I only brought you down

But, oh, my love
I wanna say, 
I miss the green in your eyes
And when I said we could be friends, 
guess I lied
I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best
I wanna say, 
Without you, everything's wrong
And you were everything I need all along
I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best

But, oh, my love
Oh, woah
Oh, my love
Oh, woah

Wish I could say it's 
something I really mean
But I want you happy 
whether or not it's with me

I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best
I wanna say, 
Without you, everything's wrong
And you were everything I need all along
I wanna say, 
I wish that you never left
Oh, but instead, I only wish you the best

★他の曲はこちらです

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com