ハグルの洋楽カラオケ~カタカナの歌詞で簡単に歌える~

80~90年代の洋楽をカタカナで歌ってみるブログ

Used To Be Young★ユース・トゥ・ビー・ヤングをカタカナで歌ってみよう~Miley Cyrus マイリー・サイラス~

マイリーサイラス(Miley Cyrus)のユーストゥビーヤング(Used To Be Young)をカタカナにしました。
マイリーサイラスは、「この曲は、過去の自分を認め、今の自分を愛し、未来を祝福する歌」と語っています。MVで着用のミッキーシャツは、ディズニーチャンネルでの子役時代へのオマージュと言われています。
洋楽はリンキング(音と音のつながり)で歌われることが多いため、2行をつなげて歌う箇所があります。

↓動画が表示されない場合は、こちらをクリックしてください↓

https://youtu.be/IZ3XMOdOdKM?si=LmJkQxRRrZDZkegs

ダ トゥルテーズ ボレ プルーフ
デーズ ノー フォリン ニュー
アイドン ドレス ダ セイム

ミー アーンヂュユ セイ
アーイ ウォズ イエスタデーイ
ハヴ ゴナ セーパレイ ウェイズ

レフ マーイ リヴィン ファス
サムウェー インナ パス
コズダッツ フォ チェイスィン カーズ

ターンザウ オプン バーズ
リー トゥー ブローケン ハーツ
アン ゴーイン ウェイ トゥ ファー

アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
アイ ノー アイ ユーストゥビー ファーン
ユー セイ アイ ユーストゥビー ワーゥ
(または、アイ ノー アイ ユーストゥビー ワーィォ)
アイ セイ アイ ユーストゥビー ヤーン

ユー テゥミ ターイム ハズダン チェンジ ミー
ダッツ ファインナ ヴァッダ グッ ラーン
アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
ダッツ コーザ ユーストゥビー ヤーン

テイク ワン プリラー
ツナッ ワース クラインナバウ
ダ ティングズ ユ キャーントゥ イレーイス

ラク タートゥーザン リグレッツ
ワーザー ネヴァ メン
アン ワーンズダッ ガーラウェーイ

レフ マイ リヴィン ファスッ
サムウェー インナ パス
アン トゥーッカナーザ ロー(ドゥ)

タンザーウ クラウディ ルーム
ゼーンプティ アウズ スーン
ネ サームウェー エルス トゥ ゴー アアー

アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
アイ ノー アイ ユーストゥビー ファーン
ユー セイ アイ ユーストゥビー ワーィォ
アイ セイ アイ ユーストゥビー ヤーン

ユー テゥミ ターイム ハズダン チェンジ ミー
ダッツ ファインナ ヴァッダ グッ ラーン
アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
ダッツ コーザ ユーストゥビー ヤーン

アーアー

アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
メスダップ バッ ガーワズィ ファン
アイ ノー アイ ユーストゥビー ワーィォ
ダッツ コーザ ユーストゥビ ヤーン

ゾーズ ウェイスティ ナイツナー ウェイスティ
アーイ リーメンバ エヴリ ワーン
アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
ダッツ コーザ ユーストゥビー ヤーン

ユー テゥミ ターイム ハズダン チェンジ ミー
ダッツ ファインナ ヴァッダ グッ ラーン
アイ ノー アイ ユーストゥビー クレイジー
ダッツ コーザ ユーストゥビー ヤーン

★意訳

真実は鉄壁
あなたを欺くことはできない
私は同じ服を着ない

私とあなたが言うように
昨日までの私は
別の道を歩んできた

忙しい生活を捨て去った
過去のどこかに
それは車を
追いかけるようなものだったから

オープンバーは
失恋につながる
あまりにも行き過ぎてしまう

昔は狂ってた
昔は楽しかった
昔はワイルドだったと言うけど
私は若かっただけ

あなたは時間が私を変えたと言う
そう 私はいい時を過ごしてた
昔は狂ってた
それは私が若かったから

一杯飲んで 吐き出して
泣くほどのことじゃないのに
消すことのできないもの

タトゥーと後悔のようなもの
本心じゃなかった言葉
逃げてしまったもの

忙しい生活を捨て去った
過去のどこかに
そして別の道を歩んだ

混み合った部屋は
すぐに空っぽになる
他に行くところがあるから

昔は狂ってた
昔は楽しかった
昔はワイルドだったと言うけど
私は若かっただけ

あなたは時間が私を変えたと言う
そう 私はいい時を過ごしてた
昔は狂ってた
それは私が若かったから

ああ

昔は狂ってた
昔は楽しかった
昔はワイルドだったと言うけど
私は若かっただけ

あの無駄な夜は無駄じゃない
私はみんな覚えてる
昔は狂ってた
若かったから

あなたは時間が私を変えたと言う
そう 私はいい時を過ごしてた
昔は狂ってた
それは私が若かったから

★Used To Be Young lyrics

The truth is bulletproof
There’s no fooling you
I don't dress the same

Me and who you say
I was yesterday
Have gone our separate ways

Left my living fast
Somewhere in the past
Cause that's for chasing cars

Turns out open bars
Lead to broken hearts
And going way too far

I know I used to be crazy
I know I used to be fun
You say I used to be wild
I say I used to be young

You tell me time has done changed me
That's fine, I’ve had a good run
I know I used to be crazy
That’s cause I used to be young

Take one, pour it out
It’s not worth crying about
The things you can't erase

Like tattoos and regrets
Words I never meant
And ones that got away

Left my living fast
Somewhere in the past
And took another road

Turns out crowded rooms
Empty out as soon
There’s somewhere else to go ohhhhh

I know I used to be crazy
I know I used to be fun
You say I used to be wild
I say I used to be young

You tell me time has done changed me
That's fine, I’ve had a good run
I know I used to be crazy
That’s cause I used to be young 

Ohhhhh

I know I used to be crazy
Messed up but god was it fun
I know I used to be wild
That’s cause I used to be young

Those wasted nights are not wasted
I remember every one
I know I used to be crazy
That's cause I used to be young

You tell me time has done changed me
That's fine I’ve had a good run
I know I used to be crazy
That’s cause I used to be young

★wildの発音【wάɪld】

https://dictionary.cambridge.org/ja/pronunciation/english/wild

★他の曲はこちらです

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com

foreign-songs.hatenablog.com